Bagaimana saya boleh guna telefon seharian tanpa pengecas dan powerbank? Siap dengan bateri yang besar, storan banyak dan skrin yang wah besarnya! Jawapannya pada Siri Huawei Y9 berharga hanya bermula daripada RM799

 

 

 
 

Hari baru bermula. Celik saja mata terus tengok telefon di sebelah. Nasib baik ada model telefon Huawei Y9s.

 

Dah siap dicas 100 peratus. Lihat pula pada kalendar hari ini. Belek satu persatu aktiviti. Wah, macam-macam nak buat hari ini.

 

Ada lepak bersama kawan, ada kerja yang perlu disiapkan dan pada penghujungnya, rasa nak relaks sikit main game.

 

Pegang saja telefon dah boleh nampak yang memberi dua kelebihan iaitu menjimatkan masa dan menjimatkan bateri itu sendiri dengan maklumat penting sudah dibuka tanpa perlu aktifkan keseluruhan telefon.

 

Dah bersiap untuk keluar. Baiklah jom mulakan pemanduan dengan membuka Waze, cepat betul buka telefon. Yalah, dengan prosesor yang laju, apa saja boleh dilakukan dengan pantas.

 
   

 

 

Aktiviti pertama hari ini, jumpa kawan dulu. Maklumlah, ini saja hari cuti yang dapat walaupun bukan hujung minggu. Nasib baik kawan pun ok saja asalkan minum-minum kena sekitar KL dulu. Sebelum memandu, buka dulu Facebook, Instagram dan macam-macam lagi lepas itu balas lah sedikit mesej WhatsApp. Ops! Nak selfie #ootd pagi pun boleh.

 

Gear dua dimulakan untuk ke sana, banyak emel yang masuk dan orang kiri kanan sibuk memanggil dan menghantar mesej. Sambil dengar lagu dalam Spotify pun, boleh saja membuka aplikasi mesej dan membalas dengan pantas pada skrin 6.59 inci Ultra FullView ini.

 

Tiba-tiba ada mesej perlu berjumpa dengan klien sekejap untuk mesyuarat….rekod saja minit mesyuarat dengan Y9s yang ada!

 

 
   

 

 
   


Selesai dua perkara, mesyuarat baru habis, lapar lah pula… janji dengan kawan tadi masih ‘pending’. Jom ajak sekali dia cari makanan tapi bosan makan tempat sama jadi layarilah internet dalam Y9s…Terliur tengok makanan dalam skrin telefon yang cerah dan FullView ini.

 

Apa lagi, teruskan tujuan ke restoran yang dilayari tadi. Dah tiba, selfie dulu di restoran, pesan makanan dan tunggu…Makanan pun tiba, halakan lensa kamera 48 megapiksel tiga kamera pada Huawei Y9s ke makanan yang nampak lazat dan terus pos ke Instagram.

 

Restoran pun ala-ala romantik gitu dengan lampu yang minimum…Gelaplah pula. Jangan risau, ada F1.9, ia membenarkan lebih banyak cahaya sampai ke sensor pengimejan untuk memberikan imej yang lebih baik dalam keadaan gelap.

 

Dalam perjalanan pulang ke pejabat tiba-tiba hujan, alamak! Musim hujan di kota sekarang bukan main lagi sampai banjir dibuatnya tapi apa ada hal. Y9s kot, basah pun tidak apa-apa dalam telefon harga mampu milik siapa nak bagi kalau bukan Huawei?

 

Banyak betul aktiviti sampai tak sedar dah petang tapi perlu membeli barang keperluan pula, jom singgah di kedai…Alamak! Terlupa pula dompet dalam kereta. Eh sekarang kan zaman e-dompet, senang saja guna mana aplikasi yang ada.

 

Singgah dulu di gim, kurang-kurang marilah berpeluh selama 30 minit. Dalam gim pun ada sauna atau kolam renang sekarang. Sambungan jam pintar dengan Y9s pun lancar saja jadi boleh tengok rekod kita berlari hari ini.

 

Jam dah pukul 9 malam.

Lega dah sampai rumah, terus masuk untuk mandi, bawa juga telefon dan mainkan lagi lagu sambil berkaraoke di bilik mandi.

 

Jom tonton sekejap siri kegemaran di iflix, dengan skrin penuh 6.59 inci, memang ketara sangat kalau mahu bermain game atau menonton video YouTube pada definisi yang tinggi.

 

Dah lah gambar cantik, tak nampak pun ‘lag’nya dan menonton filem atau siri kegemaran bersama iflix atau Netflix memang cun.

 

Sebelum tidur, layan dulu satu dua game. Fuh, baru seronok cuti macam nj.

 

Masuk tidur, terlupa, bateri Huawei Y9s masih kuat bertahan tapi eloklah cas di sebelah sebelum hari esok bermula lagi!

 

Skrin: 6.59” Ultra FullView

Kamera: 48MP Triple AI Camera

Pengimbas cap jari: sisi-

Bateri: 4000mAh

RAM: 6GB

ROM: 128GB

 

Bagaimana nak beli fon Huawei Y9s yang terbaik ini? Klik saja pada pautan

 

https://shop.huawei.com/my/product/huawei-y9s?utm_medium=pr&utm_source=theskop&utm_campaign=y9ssale

 

Atau dapatkannya di Stor Huawei berdekatan

 

Huawei Y9s akan dijual pada harga RM999. Bukan itu saja, sesiapa yang membelinya akan mendapat gelang pintar Band 4 secara percuma bernilai RM139 (anda perlu tebus di Member Centre)

 

Sempena pelancaran model ini, model fon sebelumnya, Y9 Prime kini berharga RM799

 

 

 
   

 

Sam

Bekas wartawan di New Straits Times Press yang kini sepenuh masa bersama TheSkop.com berpengalaman lebih 15 tahun dalam bidang teknologi

%d bloggers like this: