Harga murah, bateri tahan lama dalam Vivo Y93

Bateri berkapasiti besar, harga murah. Itu yang ditawarkan menerusi Vivo Y93 yang akan dijual di Malaysia pada 13 Apr 2019 ini.

Vivo mengumumkan Vivo Y93 yang menyediakan bateri yang lebih besar memberi pengguna pengalaman tontonan lebih baik melalui paparan Halo FullView yang bersaiz 6.22 inci.

Di samping reka bentuk pintar mereka, kawalan isyarat tangan juga membuatkan penggunaan paparan yang besar tersebut lebih mudah operasinya.

Telefon itu juga menawarkan kamera belakang 13 megapiksel + 2 megapiksel dan kamera hadapan 8 megapiksel yang sangat baik dengan harga yang berpatutan.

Y93 dilengkapi dengan bateri kapasiti besar 4030mAh yang berfungsi dengan sistem pengurusan kuasa pintar eksklusif membolehkan daya ketahanan yang lebih tahan lama.

Pengguna tidak akan bimbang tentang kehabisan kuasa yang sesuai untuk mereka yang suka bermain permainan, strim video atau mendengar muzik untuk jangka masa yang panjang.

ROM 32GBnya memberikan kebebasan pengguna yang banyak untuk menyimpan lebih banyak gambar dan fail dan juga menawarkan pengguna pilihan untuk mengembangkan sehingga 256GB.
 
Telefon ini menggunakan algoritma foto AI untuk kamera bagi menyampaikan peningkatan wajah secara automatik, menyesuaikan tahap kecantikan secara manual, membuat setiap rakaman seakan profesional.

Beroperasi pada Funtouch OS 4.5 berdasarkan Android yang menghasilkan kelajuan pemprosesan yang lebih cepat sambil memakan kurang kuasa, ia membolehkan pengguna untuk membuka aplikasi lebih cepat, beralih di antara mereka dengan lancar, dan menikmati pengalaman pengguna yang lebih lancar.

Vivo Y93 kini boleh didapati di Malaysia untuk harga runcit yang disyorkan sebanyak RM599 dan boleh didapati di dua warna pilihan warna Starry Black & Ocean Blue.