Huawei Nova 3i hebat pada GPU Turbo, main game walaupun internet bermasalah

Share Button

Pengguna yang dihubungkan dengan sambungan 4G atau pakej kelajuan internet yang lebih tinggi seperti wifi mungkin hebat bermain PUBG atau Mobile Legends mahupun Fortnite.

Namun untuk mempertahankan pelbagai fungsi peranti telefon pintar, jangka hayat dan prestasi bateri amat penting.

Bagaimanakah pengguna dapat melalui kehidupuan harian dengan telefon pintar mereka? Adakah terlalu bergantung kepada powerbank?

Jawapannya ada pada pengurusan kuasa AI.

Contohnya, telefon seperti Huawei yang mengendalikan pengurusan tenaga AI melalui prosesor AI Kirin 710 yang dilancarkan pada bulan Julai 2018.

Sebagai telefon pertama yang menggunakan Kirin 710, Huawei nova 3i dapat mempelajari tingkah laku dan penyesuaian kepada pengguna. Misalnya, ia dapat mengenali keutamaan paparan pengguna dan mengoptimumkan tetapan secara automatic, konfigurasi supaya ia berada pada kekerapan yang optimum, kelajuan rangkaian untuk kecekapan untuk pengguna yang tidak berat dan banyak lagi.

Hasilnya, AI membolehkan peranti untuk mengurus kuasa dalam skala yang lebih baik, mampu mengalihkan sumber kepada proses yang menguntungkan pengguna kemudian menyusun rancangan pengurusan kuasa untuk setiap pengguna mengikut keperluan mereka.

Huawei nova 3i mempunyai bateri 3340 mAh, memberikan hayat bateri yang sangat lama untuk pengguna yang paling intensif. Dipertingkatkan dengan EMUI 8.2, ia boleh mewakilkan tugas yang kurang intensif ke teras yang lebih kecil untuk kecekapan maksimum.

Aliran kerja pengurusan sumber berfungsi bersama teknologi komunikasi Huawei untuk mencapai tahap kecekapan rangkaian yang terbaik.

Kirin 710 juga dapat memberikan prestasi yang luar biasa dan seimbang kerana ia menyokong kad SIM baik pada 4G dan VoLTE yang menyediakan pengalaman lancar, walaupun anda mungkin mengalami masalah rangkaian.

Ditambah pula, Huawei Nova 3i kini mempunyai GPU Turbo yang membolehkan game beroperasi dengan baik.

Huawei Nova 3i dijual pada harga RM1,249 tidak termasuk cukai. Pelanggan juga akan diberi ganjaran dengan Kad Privilege nova sehingga RM1,000 untuk setiap pembelian.

 

Comments

Apa komen anda?